CLASA PREGATITOARE

ANUNT-CLASA-PREGATITOARE-2021-2022.pdf

Anexa 1 Metodologie inscriere invatamant primar 2021_2022.PDF

Anexa-2-Calendar_inscriere_primar_2021_2022.pdf

OME-3473_.2021.pdf

CONDIȚII DE ÎNSCRIERE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

Art. 5. – (1) Părinții, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2019 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii.

(2) Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ au obligația de a asigura permanent informarea și consilierea părinților referitor la prevederile legii și ale prezentei metodologii în ceea ce privește înscrierea copiilor în învățământul primar. Persoanele care răspund la întrebările/solicitările părinților au obligația de a cunoaște aceste prevederi, precum și opțiunile pe care le au părinții privind alegerea unității de învățământ în care își pot înscrie copiii și trebuie să poată oferi detalii referitoarela conținutul activităților educaționale care se desfășoară în clasa pregătitoare, la abordarea didactică, la organizarea programului școlar etc. Consilierea se face având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.

Art. 6. – (1) Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019 inclusiv, pot să-și înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

(2) Înscrierea copiilor menționați la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora, făcută de specialiști, atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

(3) Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2019-2020, sau ai celor pentru care evaluarea menționată la alin. (2) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare își vor înscrie copiii la grădiniță, în grupa mare.

(4) În cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2019, inspectoratele școlare/unitățile de învățământ vor consilia părinții privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al copilului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în urma evaluării dezvoltării psihosomatice care să ateste pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. În cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare, copiii vor fi înscriși în grupa mare din învățământul preșcolar. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

TELEFONUL VERDE AL INSPECTORATULUI  ȘCOLAR JUDEȚEAN GALAȚI:0800816236

PROGRAM: LUNI-JOI, INTERVAL ORAR 08:00-16:00

VINERI  08:00-14:30

ADRESĂ  SITE  ȘCOALĂ: www.scoala-toflea.ro

CLASA PREGATITOARE

ANUNȚ

Vă invităm vineri, 5 martie 2019, între orele  9.00-15.00, să luați parte la evenimentul ”Ziua Porților Deschise”, prilej cu care veți putea afla mai multe despre oferta educațională pentru anul școlar 2019-2020, despre procedura de înscriere la clasa pregătitoare, având totodată posibilitatea de a vizita sălile de clasă, de a cunoaște cadrele didactice și de a vedea modul de predare al acestora.

In anul școlar 2019-2020, la Școala Gimnazială Nr. 1 Toflea va funcționa:

  • 1 clasă pregătitoare-25 locuri

Documente necesare înscrierii: copii carte de identitate părinți, certificat de naștere copil.

 

DOCUMENTE SPECIFICE

 

ACTELE NECESARE PENTRU INSCRIEREA IN CLASA PREGATITOARE

  • Cerere-tip de inscriere
  • Copie si original dupa actul de identitate al parintelui/tutorelui legal; parintii divortati depun la inscriere si hotararea judecatoreasca definitiva din care rezulta modul in care se exercita autoritatea parinteasca si unde a fost stabilita locuinta minorului
  • Copie si original al certificatului de nastere al copilului
  • Copie a documentului care atesta dezvoltarea psihosomatica corespunzatoare pentru parcurgerea clasei pregatitoare (acolo unde este cazul).
  • Alte documente care sa ateste indeplinirea criteriilor generale si/sau specifice (acolo unde este cazul).

Director, prof. Chirvăsuță Loredana         

 

CALENDARUL ÎNSCRIERII

LA CLASA PREGĂTITOARE 2019-2020

25 februarie 2019

Afisarea circumscriptiilor scolare si a planului de scolarizare propus, respectiv numarul de clase pregatitoare alocate, la fiecare unitate de invatamant, inclusiv pe site-ul acesteia, daca exista, si pe site-ul inspectoratului scolar. Afisarea, la sediul fiecarei unitati de invatamant si pe site-ul acesteia, daca exista, sau pe site-ul inspectoratului scolar, pentru unitatile de invatamant care nu au site propriu, a informatiilor care permit parintilor sa cunoasca activitatea specifica clasei pregatitoare din cadrul unitatii, cum ar fi: posibilitatea organizarii procesului de invatamant in cadrul unei gradinite aflate in structura scolii sau in consortiu cu scoala, posibilitatea organizarii programului Scoala dupa scoala, fotografii ale spatiului in care se desfasoara activitatea la clasa pregatitoare.

 

25 februarie 2019

 Afisarea programului de evaluare a dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti, in conformitate cu prevederile din Metodologia de inscrierea copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2019-2020, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin. Afisarea unitatilor/institutiilor in care se realizeaza evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti, in conformitate cu prevederile din Metodologia de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2019-2020 prevazuta in anexa nr.2 la ordin.

 

25 februarie 2019 

 Anuntarea, prin afisare la sediul unitatii de invatamant, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitatile de invatamant, in urma consultarii cadrelor didactice si a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al parintilor – avizate, din punctul de vedere al legalitatii, de catre consilierul juridic si aprobate in consiliul de administratie al unitatii de invatamant. Anuntarea, prin afisare la sediul unitatii de invatamant, a listei documentelor care sa dovedeasca indeplinirea criteriilor specifice de departajare.

 

26 februarie – 8 martie 2019

Organizarea, in fiecare unitate de invatamant in care se desfasoara activitate specifica clasei pregatitoare, a unei „Zile a portilor deschise”, zi in care parintii, copiii si alte persoane interesate pot vizita spatiile dedicate activitatilor claselor pregatitoare si pot purta discutii cu personalul unitatii de invatamant implicat in aceasta activitate. 

 

  26 februarie – 8 martie 2019

Organizarea, în unitățile de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2019 – 2020, în învățământul primar.

 

 

26 februarie –20 martie 2019 

 Realizarea evaluarii nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor pentru care Metodologia de inscrierea copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2019-2020, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin, prevede aceasta evaluare.  

 

 

26 februarie – 22 martie 201

 Comunicarea rezultatului evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copilului, in scris, parintelui care a solicitat evaluarea.

 

25 martie 2019 

 Transmiterea de catre centrele judetene de resurse si asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala a procesuluiverbal in care este inscris rezultatul evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copiilor din judet/municipiul Bucuresti, catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de inscriere a copiilor in invatamantul primar (comisia judeteana/a municipiului Bucuresti)

Completarea si validarea cererilor-tip de inscriere in clasa pregatitoare

 

25 februarie 2019 

 Afisarea, la sediul unitatii de invatamant si al inspectoratului scolar si pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de inscriere in invatamantul primar.

 

4 martie – 22 martie 2019 

Completarea de catre parinti, online sau la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, a cererilor-tip de inscriere. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, zilnic, in intervalul orar 8,00-18,00 (luni-vineri). Depunerea si validarea cererilor-tip de inscriere de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala speciala. 

 

 

PRIMA ETAPA DE INSCRIERE IN CLASA PREGATITOARE

 

25 martie 2019 

Procesarea, de catre comisia nationala de inscriere a copiilor in invatamantul primar (Comisia nationala), a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice si repartizarea la scoala de circumscriptie a copiilor ai caror parinti au solicitat acest lucru in cererea-tip de inscriere. 

 

26 – 27 martie 2019 

Procesarea, la nivelul unitatilor de invatamant, pe baza informatiilor din cererile-tip de inscriere si din documentele depuse de parinti, a cererilor parintilor care solicita inscrierea la o alta unitate de invatamant decat scoala de circumscriptie, pe locurile ramase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de inscriere din unitatile de invatamant, prin aplicarea criteriilor generale si specifice de departajare si validarea de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant a listei candidatilor admisi in aceasta faza. Marcarea, in aplicatia informatica, a cererilor – tip de inscriere pentru candidatii admisi in aceasta faza. 

 

28 martie 2019 

 Procesarea de catre Comisia nationala a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice si repartizarea la scoala de circumscriptie a copiilor ai caror parinti au solicitat inscrierea la o alta unitate de invatamant decat scoala de circumscriptie, dar nu au fost admisi din lipsa de locuri si care au exprimat in aceasta faza optiunea pentru inscrierea in scoala de circumscriptie. 

 

29 martie 2019

 Afisarea in unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului scolar si al unitatilor de invatamant a candidatilor inmatriculati, a numarului de locuri ramase libere si a listei copiilor neinscrisi dupa prima etapa. 

 

A DOUA  ETAPA  DE INSCRIERE  IN CLASA PREGATITOARE

 

1 aprilie 2019 

 Comunicarea, prin afisare la unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborata de inspectoratul scolar. Informarea Ministerului Educatiei Nationale de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti, cu privire la procedura specifica de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, in etapa a doua.

 

2 aprilie – 8 aprilie 2019 

Depunerea cererii-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua, de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant aflata pe prima pozitie in optiunile privind inscrierea copiilor. 

 

8 aprilie – 10 aprilie 2019 

 Procesarea, la nivelul unitatilor de invatamant, a cererilor-tip de inscriere depuse de parinti, aplicand procedura specifica elaborata de inspectoratul scolar, pe baza criteriilor generale si a celor specifice de  departajare, in limita locurilor disponibile. Completarea, in aplicatia informatica, a datelor din cererile – tip de inscriere pentru candidatii admisi in aceasta etapa. 

 

11 aprilie 2019

Afisarea la fiecare unitate de invatamant a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare.

 

12 aprilie – 19 aprilie 2019 

 Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost inca inscrisi la vreo unitate de invatamant. Solutionarea de catre inspectoratul scolar a oricarei alte situatii referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului.

 

 

Ce este clasa pregatitoare ?

 

– o perioada de trecere de la gradinita spre scoala, de obisnuinta a copilului cu noul mediu de invatare

– primul pas din ciclul de achizitii fundamentale (clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a)

– anul in care copiii se dezvolta, prin exersare, pentru inceperea activitatii scolare

 

Ce invata copiii in clasa pregatitoare?

 

– Comunicare in limba romana

– Matematica si Explorarea mediului

– Dezvoltare personala

– Arte vizuale si Abilitati practice

– Muzica si miscare

– Educatie fizica

– Religie

– Engleza

 

Care este specificul ambiental al clasei pregatitoare?

 

– spatiu luminos, curat, decorat cu materiale atractive si cu lucrarile copiilor

– mobiler modular, zone cu acces liber la raft; delimitarea centrelor de studiu si joaca.

– conditii specifice pentru activitati integrate, auditii si video-auditii, prezentari ppt, utilizarea unor softuri educationale

– covorasul (mocheta) pentru intalnirea de dimineata si cercul povestilor

 

 

Cum invata copiii in clasa pregatitoare?

 

De-a lungul anului scolar sunt parcurse Unitati Tematice, care vor fi concepute si desfasurate pe principiile invatarii bazate pe proiect. Avem in vedere:

– teme propuse de copii, care permit implicarea parintilor (idei, colaborari, resurse)

– importanta invatarii prin joc

– necesitatea invatarii prin cooperare

– abordare integrata a invatarii, depasind cadrul disciplinelor scolare clasice (formale)

– realizarea unor produse finite care pun in valoare creativitatea copiilor

 

O lectie dureaza 45 minute si este structurata astfel : 35 min activitate + 10 min jocuri/exersare deprinderi elementare

 

Cum se face evaluarea?

 

Sunt vizate cele cinci domenii de devoltare (dezvoltarea fizica si motrica; dezvoltarea socio-emotionala; dezvoltarea cognitiva; dezvoltarea limbajului si a comunicarii; dezvoltarea capacitatilor si atitudinilor de invatare) reflectate in disciplinale de studiu specifice clasei pregatitoare.

 

Din Raportul de Evaluare (completat de catre cadrele didactice la sfarsitul anului scolar) parintii:

– vor cunoaste punctele forte ale propriului copil

– vor intelege care sunt disciplinele unde este nevoie de sprijin suplimentar pentru o buna devoltare a copilului

 

Pe parcursul anului scolar se realizeaza Portofoliul individual al elevului, care va cuprinde toate materialele lucrate de acesta.

 

Nu se acorda note sau calificative!